flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Правила доступу до приміщення Довгинцівського районного суду м. Кривого Рогу осіб з обмеженими фізичними можливостями, громадян похилого віку, інших маломобільних груп населення

Відповідальні особи за надання допомоги особам з інвалідністю, маломобільним групам населення:

 

Підобід Світлана Павлівна, старший секретар суду

(м. Кривий Ріг, вул. Л. Бородича, 3, телефони (056) 440-58-98, (099) 643-11-25 E-mail: inbox@dv.dp.court.gov.ua)

Потапенко Вікторія Анатоліївна, секретар суду

(м. Кривий Ріг, вул. Л. Бородича, 3, телефони (056) 440-58-98, (099) 643-11-25 E-mail: inbox@dv.dp.court.gov.ua)

Відповідальні особи, в разі необхідності,  нададуть допомогу при ознайомленні з документами, супроводження в приміщенні суду, допомогу при написанні заяв, клопотань або інших процесуальних документів особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення.

                                                                                                               

 

 

Правила

доступу до приміщення Довгинцівського районного суду

м. Кривого Рогу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

 

 

  1. Загальні положення

 

1.1. Правила доступу до приміщення Довгинцівського районного суду м. Кривого Рогу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (далі -  Правила) розроблені з метою забезпечення права громадян на доступ до правосуддя, гарантування права на судовий захист, забезпечення безперешкодного доступу до приміщення суду, зручності та комфортності перебування в суді осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

1.2. Цими правилами визначається порядок доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщення суду для можливості вільно подати до канцелярії документи чи їх отримати, зустрітися з посадовими особами суду.

1.3. Правила розміщуються біля кнопки виклику при вході до суду та оприлюднюються на офіційному веб-сайті суду.

 

  1. Порядок доступу до приміщення суду осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

 

2.1. Вхід до приміщення суду обладнаний кнопкою виклику з переговорним пристроєм.

Кнопка виклику встановлена біля вхідних дверей суду на майданчику встановленого розміру, який захищений від атмосферних опадів. Переговорний пристрій з’єднаний з канцелярією суду.

 2.2. Після надходження звукового сигналу виклику працівник канцелярії через переговорний пристрій з’ясовує причину звернення особи до суду.

У разі якщо особа звертається до суду з метою подати документи для звернення до суду або отримати інформацію та необхідні документи в канцелярії суду, працівник канцелярії повідомляє про це відповідальних працівників та службу судових розпорядників.

В тому випадку, якщо особа звертається до суду з метою участі в судовому засіданні, працівник канцелярії повідомляє про це суддю, в проваджені якого перебуває справа, секретаря судових засідань та службу судових розпорядників.

2.3. Консультативна допомога щодо напрямків руху, забезпечення супроводу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщення суду та при потребі надання фізичної допомоги покладається  на судових розпорядників.

 

  1. Заключні положення

 

3.1.Підтримання площадки перед входом до суду в належному стані (очищення від сміття, снігу, тощо), а також контроль за тим, щоб шляхи евакуації були вільними від предметів, які перешкоджають руху вказаних осіб  покладається на відповідальну особу за протипожежну безпеку суду.

3.2. Працівники апарату суду ознайомлюються з цими правилами під розписку.

3.3. Контроль за додержанням Правил покладається на заступника керівника апарату суду Островерх Т.В.

3.4. За невиконання вимог Правил працівники апарату суду несуть дисциплінарну відповідальність.

 

 

Рекомендації щодо правил поведінки відповідальних осіб з маломобільними групами населення

 

Етика спілкування з людьми з інвалідністю та маломобільними групами населення:

 

Толерантність

Рівноправ’я

Розуміння

Шанобливість

Визнання

Сприйнятливість

 

  1. Запропонуйте допомогу, але почекайте, поки вона буде прийнята, і надайте цю допомогу у той спосіб, у який Вас просить особа. Не ображайтесь на відмову.
  2. Не робіть висновків на основі спостережень: пам’ятайте, що будь-хто може мати приховану "ваду" – наприклад, діабет.
  3. Якщо Ви не впевнені у тому, що саме Вам потрібно робити – спитайте.
  4. Коли ви розмовляєте з людиною з особливими потребами, звертайтеся безпосередньо до неї, а не до людини, яка її супроводжує (батьків чи сурдоперекладача).
  5. Коли ви зустрічаєтеся з людиною, яка погано або взагалі не бачить, обов'язково називайте себе і всіх, хто з вами. Якщо у вас відбувається спільна бесіда у групі, не забувайте пояснити, до кого в цей момент ви звертаєтеся, і називайте себе.

Якщо Ви супроводжуєте людину з обмеженим зором чи таку, що не бачить, Ви маєте дозволити їй взяти Вас за лікоть та йти поруч. Завжди коментуйте шлях і маршрут, яким Ви йдете. Наприклад: «За декілька кроків ми повернемо ліворуч» чи «Ми підходимо до сходів». Коли Ви досягли необхідного місця, повідомте людину, де вона знаходиться.

Завжди кажіть людині, коли Ви відходите назад чи йдете від неї

Якщо людина з інвалідністю має супроводжуючого чи собаку-поводиря, він/вона може йти поруч з Вами, але не тримаючись за Вас. Собаки-поводирі дуже гарно натреновані, тому Ви не маєте доторкатись до них, пестити, годувати, відволікати собаку – бо вона працює.

 

  1. Звертайтеся до дітей з особливими потребами на ім'я, а до підлітків — як до дорослих.
  2. Спиратися або гойдатися на чужому інвалідному візку — те саме, що спиратися на його власника. Інвалідний візок — це частина недоторканого простору людини, яка його використовує, в тому числі й дитини. Не намагайтесь проявляти співчуття до особи, торкаючись до її голови чи плеча, оскільки це сприймається як патронаж/опіка.

 

Залиште достатньо місця для тих, хто користується ходунками чи іншими допоміжними засобами під час ходи - не намагайтесь відібрати або схопити їх допоміжний засіб чи паличку

 

  1. Коли ви розмовляєте з людиною, яка користується інвалідним візком або милицями, намагайтеся розташуватися так, щоб ваші очі були на одному рівні. Вам буде легше розмовляти, а вашому співбесіднику не доведеться закидати голову.
  2. Розмовляючи з людиною, яка відчуває труднощі у спілкуванні, слухайте її уважно. Будьте терплячими, чекайте, доки вона сама закінчить фразу. Не виправляйте і не закінчуйте замість неї речення. Не соромтеся запитати, якщо ви не зрозуміли співрозмовника.
  3. Аби привернути увагу людини, яка погано чує, зробіть їй знак рукою або торкніться плеча. Дивіться їй в очі і говоріть чітко, однак зважайте, що не всі люди, які погано чують, вміють читати по губах. Розмовляючи з тими, хто може читати по губах, розмістіться так, щоб на вас падало світло і вас було добре видно, ніщо вас не затуляло. Якщо Вас не зрозуміли, запропонуйте поспілкуватись за допомогою ручки й паперу. Коли Ви спілкуєтесь з особою зі складнощами у спілкуванні, використовуйте позитивну та просту побудову речення, як-то «Ви шукаєте канцелярію?» замість «Що Ви шукаєте?»
  4. Не соромтеся, якщо випадково сказали: «Побачимося» або: «Ви чули про це?..» тому, хто не може бачити чи чути.

 

ФОТО СУДУ:

Вхід до будівлі та кнопка виклику

 

 

Коридр, 1-й поверх та приймальня. Ширина дверей складає 78см.

 

 

Усі зали судових засідань обладнані таблицями Брайля, також канцелярія та архів.

 

  Туалетна кімната на першому поверсі