flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Оскарження дій суддів та працівників апарату суду

          Для оскарження неналежної поведінки судді громадяни можуть звернутися до Вищої ради правосуддя з письмовим зверненням поштою або подати електронне звернення до Вищої ради правосуддя.

               Для оскарження неналежної поведінки працівників апарату суду громадяни можуть звернутися до керівника апарату суду особисто, з електронним зверненням на електронну пошту суду, тощо.

 

 

Згідно зі статтею 131 Конституції України в Україні діє Вища рада правосуддя, яка:

1) вносить подання про призначення судді на посаду;

2) ухвалює рішення стосовно порушення суддею чи прокурором вимог щодо несумісності;

3) розглядає скарги на рішення відповідного органу про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді чи прокурора;

4) ухвалює рішення про звільнення судді з посади;

5) надає згоду на затримання судді чи утримання його під вартою;

6) ухвалює рішення про тимчасове відсторонення судді від здійснення правосуддя;

7) вживає заходів щодо забезпечення незалежності суддів;

8) ухвалює рішення про переведення судді з одного суду до іншого;

9) здійснює інші повноваження, визначені цією Конституцією та законами України.

 

Як подати електронне звернення до Вищої ради правосуддя

 

   Відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» (набрав чинності 28 жовтня 2015 року) громадяни можуть подавати електронні звернення з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку.
   Адреса електронної пошти Вищої ради правосуддя, визначена для роботи з електронними зверненнями громадян така:
e-zapyt@vru.gov.ua.

   Електронне звернення пишеться у довільній формі, але має відповідати вимогам Закону України «Про звернення громадян».
   У зверненні необхідно:

-         вказати прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання;

-         викласти суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;

-         зазначити дату;

-         зазначити електронну поштову адресу, на яку можна надсилати відповідь, або інші засоби зв’язку.

   Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

   Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів після його надходження.

   Звернення (зокрема й електронні), подані згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян», не можуть бути розглянуті як скарги (заяви) щодо поведінки судді, оскільки розгляд таких скарг (заяв) здійснюється відповідно до законів України «Про Вищу раду правосуддя» та «Про судоустрій і статус суддів».

   Звернення про надання правової допомоги не розглядаються Вищою радою правосуддя та мають подаватися громадянами в порядку, визначеному законами України «Про адвокатуру» та «Про безоплатну правову допомогу».